7 december.

Varje år är det samma tjat om julstressen.
Det är så mycket måsten kring jul och allt blir bara jobbigt och ingenting blir ordentligt gjort och blablabla.
Jag tänker verkligen inte så.
Visst har jag mycket att göra,
men själva julmyset välkomnar jag med öppna armar.
Och vem bestämmer att man måste koka knäck?
Varför ska man tvunget skicka julkort och baka pepparkakor?
Jag ser istället jul och advent som en ursäkt för att få göra det jag tycker om.
Jag bakar pepparkakor och skickar julkort men jag kokar sannerligen ingen knäck.
När man dessutom delar glädjen i sysslorna med vänner
då försvinner alla måsten och byts mot glädje.
Att prioritera en mysig hemmakväll med vänner istället för mängden kakor att bjuda på är något jag försöker lära mig.
För hur mycket julfint och gott man änn stressar ihop tjänar det inget till 
om man inte har någon att dela det med.


Kommentarer
Postat av: judith

du är så klok flicka! tack för ikväll..!!

2010-12-08 @ 00:43:55
URL: http://dorkishdelight.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0