egoboost.

För lite sedan gav Isabella Löwngrip, Blondinbella, ut sin bok Egoboost.
Jag ser verkligen fram emot att läsa den.
Förra veckan lades inledningen till boken ut på Isabellas blogg,
och jag måste erkänna att jag hoppas att fortsättningen väger upp till de som där går att läsa.
Jag tror inte att Sverige skulle bli enklare att leva i om människor var lite mer egoistiska,
det klingar så motsägelsefullt i mina öron.
Absolut ska vi våga älska oss själva utan att bryta mot någon otäck jantelag
men jag tror snarare att det handlar om att lära ödmjukhet än att sträva efter egoism.
Isabella tycker att egoism har en negativ klang idag,
jag tycker att egosimen klingar falskt men ser det inte som ett problem.
Däremot blir jag rädd över att ödmjukhetens klockar klingar alldeles alldelse för sällan.
Jag tror verkligen att Isabella kan betyda mycket för unga tjejer,
och jag tvivlar inte på att hon har mycket att dela med sig av som kan vara värdefullt för många.
Jag hoppas helt enkelt att boken överaskar mig och är superbra!

Kommentarer
Postat av: Zandra

boken är jättebra :)

2010-09-13 @ 13:35:32
URL: http://glasruta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0